Projekty
Harmonogramy zajęć projektowych
- Wrzesień 2020 [.docx, 23.47 kB]
- Październik 2020 [.docx, 23.15 kB]
- Listopad 2020 [.docx, 25.18 kB]
- Grudzień 2020 [.docx, 22.91 kB]
- Styczeń 2021 [.docx, 25.11 kB]
- Luty 2021 [.docx, 28.37 kB]
- Marzec 2021 [.docx, 25.68 kB]
- Kwiecień 2021 [.docx, 31.13 kB]
- Maj 2021 [.docx, 29.56 kB]
- Czerwiec 2021 [.docx, 32.56 kB]
Projekt "Inni - tacy sami"
Czerwiec 2020 r.
W czerwcu 2020 r. rozpoczęliśmy realizację projektu „Inni – tacy sami”!
Cel główny projektu to stworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla wychowanków Przedszkola Specjalnego nr 1 w Łodzi oraz ograniczenie barier i dysproporcji w dostępie do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej dzieci z niepełnosprawnościami. Projekt obejmie wsparciem 20 dzieci niepełnosprawnych (3K i 17M) oraz 18 nauczycieli (16K, 2M), rozpocznie się w czerwcu 2020 r., zakończy w październiku 2021 r. W ramach dodatkowych zajęć (w tym z zakresu SPE) zostanie położony nacisk na indywidualizacji pracy z wychowankami, wpłynie to na szybsze osiągnięcie pożądanych efektów podjętych działań. Pedagodzy poprzez realizację szkoleń nabędą dodatkowe kompetencje, co wpłynie na poprawę jakości kształcenia w PS nr 1.
Doposażenie placówki stworzy innowacyjne warunki do zabawy oraz wpłynie na poprawę warunków wczesnej opieki i edukacji dzieci uczęszczających do placówki.
Nr projektu: : RPLD.11.01.03-10-0013/19
Nr umowy: : RPLD.11.01.03-10-0013/19-00
Kwota dofinansowania UE: 1 079 161,36 PLN
W ramach projektu przewidziano następujące zajęcia dla naszych Wychowanków:
- hipoterapia,
- zajęcia metodą Tomatisa,
- zajęcia metodą Biofeedback,
- zajęcia dodatkowe wspierające rozwój mowy,
- zajęcia z gimnastyka korekcyjnej z elementami Integracji Sensorycznej,
- arteterapia,
- rehabilitacja ruchowa,
- terapia pedagogiczna,
- zajęcia z terapii ręki,
- zajęcia poszerzające kompetencje językowe i komunikacyjne,
- zajęcia metodą TUS.
Nasi Pedagodzy wezmą udział w następujących kursach:
- kurs z zakresu PEPR,
- kurs z zakresu metody Biofeedback
- kurs z zakres metody Tomatisa,
- kurs doskonalący - diagnoza wg skali Stanford-Bineta,
- 3-Modułowy Kurs Bazowy Terapii Behawioralnej,
- szkolenie KOLD Karty Oceny Logopedycznej Dziecka,
- szkolenie KOSF Karty Oceny Słuchu Fonematycznego,
- szkolenie z zakresu metody Snoezelen,
- PECS - szybkie nauczenie umiejętności porozumiewania się Poziom I,
- kurs TUS,
- kurs z zakresu przygotowania nauczycieli do współpracy z rodzicami - zajęcia warsztatowe wg program Faber, Mazlish "Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły",
- kurs z zakresu – wychowanie bez kar i nagród według Alfiego Kohna.
Doposażenie placówki:
- w ramach projektu przewidziano doposażenie specjalistycznych pomieszczeń/gabinetów służących do terapii w potrzebny sprzęt, aplikacje czy oprogramowanie do pracy terapeutycznej, a także doposażenie ogrodu i innych przestrzeni w placówce,
- doposażenie pozwoli na wzbogacenie aktualnie posiadanej, bardzo ubogiej bazy dydaktycznej oraz na prowadzenie terapii o większej częstotliwości i dla większej liczby wychowanków,
- wśród wyposażenia znajdą się między innymi: sprzęt specjalistyczny do terapii SI, terapii Ręki, terapii ruchowej, rehabilitacji, zajęć muzyczno-ruchowych oraz sprzęt TIK,
- w ramach cross financingu zostaną przeprowadzone drobne prace dostosowujące ogród i pomieszczenia: m.in. zamontowanie Magicznego dywanu, mapka do zagospodarowania ogrodu, montaż sprzętu ogrodowego.
Sierpień 2020 r.
Zamieszczamy regulamin rekrutacji [.docx, 153.45 kB].
Grudzień 2020 r.
Przez ostatnie miesiące zajęcia projektowe ruszyły pełną parą, zrekrutowaliśmy wszystkich uczestników naszego projektu. Dzieciaki świetnie reagują na nowe formy zajęć, wiemy, że jest im ono niezwykle potrzebne!
Styczeń 2021 r.
Zajęcia trwają, a my postaramy się regularnie udostępniać dla Was foto-relację!
Luty 2021 r.
Ruszył kolejny semestr zajęć projektowych, na samej górze znajdziecie informacje o aktualnych terminach zajęć.
Marzec 2021 r.
Udało nam się wyłonić prowadzących kolejne, przewidziane w ramach projektu zajęcia projektowe!
Ruszamy już wkrótce! Wśród zajęć znajdą się:
Zajęcia wspomagające prawidłowy rozwój mowy
Liczba uczestników: 10 osób
Czas trwania zajęć: 80 godz./uczestnik (łącznie 800 godzin zajęć indywidualnych)
Zakres merytoryczny:
- diagnoza logopedyczna,
- doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- kształtowanie poprawnego toru oddechowego,
- wdrażanie do prawidłowej wymowy głosek.
Hipoterapia
Liczba uczestników: 10 osób
Czas trwania zajęć: 20 spotkań/uczestnik (minimalny czas jazdy konnej / 1 dziecko 30 minut)
Celem zajęć jest stymulacja rozwoju uczestnika w sferze motorycznej, fizjologicznej i psychicznej. Zakres działań terapeutycznych powinien obejmować:
- fizjoterapię na koniu,
- psychopedagogiczną jazdę konną,
- terapię koniem.
Rehabilitacja ruchowa
Liczba uczestników: 5 osób
Czas trwania zajęć: 40 godz./uczestnik (łącznie 200 godzin zajęć indywidualnych)
Celem zajęć powinno być wspomaganie harmonijnego rozwoju psychomotorycznego dziecka.
Terapia powinna zawierać elementy różnych metod i programów takich jak:
- metoda Vojty,
- elementy metody NDT Bobath,
- metoda PNF,
- metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne.
Kwiecień 2021 r.
Zajęcia w toku, maluchy chętnie pracują, mocno angażując się we wszystkie aktywności!
Maj 2021 r.
Tak wygląda terapia metodą Tomatis i moment wyczekiwania na swoją kolej!
Maj 2021 r.
Dziś krótka relacja z zajęć hipoterapii! Dzieciaki nie tylko korzystają z jej walorów terapeutycznych ale także świetnie się bawią!
Czerwiec 2021 r.
Zajęcia dla Wychowanków PS nr 1 w Łodzi realizowane w ramach projektu pomału dobiegają końca. Już nie możemy się doczekać podsumowania działań projektowych, rezultaty wsparcia przerosły najśmielsze oczekiwania nas wszystkich!