Deklaracja Dostępności
Przedszkole Miejskie Specjalne nr 1
w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://ps1lodz.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- "Standardy Ochrony Małoletnich" - dokument umieszczony w zakładce "Dokumenty" został stworzony przez inny podmiot, niż placówka. Niektóre fragmenty tekstu zostały zmienione na potrzeby placówki i konieczność dostosowania do procedur w niej obowiązujących. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentu. Jeśli potrzebujesz dostępu do dokumentu, skontaktuj się z nami i wskaż jak powinniśmy go udostępnić.
- Link "naboru do przedszkola" umieszczony w zakładce "Rekrutacja" został wytworzony przez inny podmiot niż placówka. Placówka nie ma wpływu na treści umieszczone na stronie. Jeśli potrzebujesz dostępu do tego linku, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie jak powinniśmy go udostępnić.
- "Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2025/2026" - dokument umieszczony w zakładce "Rekrutacja" został wytworzony przez inny podmiot niż placówka. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentu. Jeśli potrzebujesz dostępu do dokumentu, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie jak powinniśmy go udostępnić.
- Link "Zasady postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli na rok szkolny 2025/2026" umieszczony w zakładce "Rekrutacja" został wytworzony przez inny podmiot niż placówka. Placówka nie ma wpływu na treści umieszczone na stronie. Jeśli potrzebujesz dostępu do tego linku, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie jak powinniśmy go udostępnić.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej [.docx, 20.86 kB] .
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Edyta Płatek
- e-mail - kontakt@ps1.elodz.edu.pl,
- telefon - 42 612 20 81.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych osób ubiegających się o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej lub zgłaszających brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, a także osób ubiegających się o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – zwanego dalej RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm) informujemy, że:
Informacje o Administratorze danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedszkole Miejskie Specjalne nr 1
w Łodzi, ul. Gandhiego 26, email: kontakt@ps1.elodz.edu.pl, dalej zwany „Administratorem”.
Informacje o Inspektorze Ochrony Danych
W sprawach z zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem email: iod.pm20@cuwo.lodz.pl .
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z realizacją zadań z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym realizacji wniosków o zapewnienie dostępności.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, innymi właściwymi przepisami szczególnymi.
Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem lub w oparciu o inny instrument prawny przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora;
- inni odbiorcy, którym są udostępnianie dane osobowe, np. obsługa prawna.
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, lub kryteria ustalania tego okresu
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu wskazanego w pkt. 3, a następnie zostaną zniszczone, chyba, że przepisy szczególne zobowiążą Administratora do ich dalszego przechowywania.
Przysługuje Pani/Panu prawo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
c) prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO, tj. w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d) prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO, tj. przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych osobowych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 20 RODO, tj. w przypadku gdy:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO, tj. w przypadku gdy:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora, przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), szczegółowy tryb wnoszenia skargi reguluje ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Więcej informacje uzyskacie Państwo na stronie https://www. uodo.gov.pl.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z podstawy prawnej wskazanej w pkt 3 jest niezbędne, aby Administrator mógł realizować zadania z zakresu zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami oraz dostępności cyfrowej. Niepodanie danych może wpłynąć na rozpatrzenie oraz realizację Państwa wniosków o zapewnienie dostępności. W przypadku pozostałych danych osobowych, podanie ich jest dobrowolne, jednak w określonych sytuacjach niepodanie ich może skutkować wydłużeniem czasu realizacji wniosków o zapewnienie dostępności.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Edyta Płatek — Dyrektor Przedszkola Miejskiego Specjalnego nr 1
w Łodzi, - adres: ul. Gandhiego 26, 91-015 Łódź,
- e-mail: kontakt@ps1.elodz.edu.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Przedszkole Specjalne nr 1 w Łodzi znajduje się przy ul. Gandhiego 26.
Do głównego wejścia prowadzi podjazd dostosowany do wózków inwalidzkich. Podjazd znajduje się również od strony ogrodu. Prowadzi na taras i na plac zabaw. Domofon znajduje się po prawej stronie drzwi na wysokości 150 cm.
Po wejściu należy oczekiwać w przedsionku na pracownika, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji.
Budynek jest jednopiętrowy, parter jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Na parterze budynku: szatnia, korytarze i wejścia do pomieszczeń, nie zawierają barier architektonicznych. W przedszkolu nie ma pełnych drzwi i ścian szklanych. Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami. W przedszkolu nie ma windy osobowej. W klasach znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem znajduje się parking z jednym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku brakuje tyflomap. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla. Podmiot nie stosuje w swoim budynku dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych
Wejście na teren przedszkola z psem asystującym jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania. Warunkiem wejścia na teren przedszkola z psem asystującym jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnościami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych (aktualnych) szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia na teren placówki nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej bez wcześniejszego umówienia się na tą formę kontaktu. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza, po wcześniejszym poinformowaniu placówki o takim zamiarze. W obiekcie nie zapewnia się wsparcia w postaci informacji głosowych ani pętli indukcyjnych.